torsdag 30 oktober 2014

Fish and chips på mitt sätt.

Till detta använder jag KRAV-torskfilé.

Fisken:

Paneringen består av vetemjöl blandat med salt och vitpeppar, uppvispat ägg och ströbröd på varsin tallrik.
Jag har inga mått på detta utan höftar efter mängden fisk.
Jag vänder den delade fisken först i mjölblandningen, sedan i ägget och sist i ströbrödet.
Sedan friterar jag fisken i en stekpanna på spisen tills den är klar.


Jag skär potatis i lite tjockare pommes frites som jag torkar av ordentligt med hushållspapper och sedan friterar jag i fritös tills den är klar.

Remouladesås:

1,5 dl creme fraiche
3 msk majonäs
6 skivor inlagd gurka som jag hackar
2 msk dill
Citron efter smak

Allt serveras i ett melittafilter, det blir lite roligare så! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar